Neurologiczna i rozwojowa niepełnosprawność po wyjątkowo przedwczesnym porodzie cd

Rozwój oceniano za pomocą skali Bayley Scales of Infant Development (wydanie drugie) 13, która dała wyniki dla rozwoju umysłowego i psychomotorycznego ze średnią standaryzacji 100 i odchyleniem standardowym 15 punktów. Wyniki ponad 100 wskazano zaawansowany rozwój dla wieku. Rozwój uznano za poważnie upośledzony, jeśli wyniki były niższe niż 55, umiarkowanie upośledzone, jeśli wynosiły od 55 do 69, i umiarkowanie upośledzone, jeśli wynosiły od 70 do 84 lat. Brak jest danych dotyczących standaryzacji dla dzieci w Wielkiej Brytanii, ale w badaniu z udziałem 850 trzyletnie w regionie Avon w Wielkiej Brytanii, z których większość urodziła się w terminie, średni wynik rozwoju umysłowego wynosił 99,3 . 11,3 (SD), a średni wynik rozwoju psychomotorycznego wynosił 96,0 . 14,7 (dane niepublikowane). Zastosowaliśmy amerykańskie normy normalizacyjne, 13 ze średnią 100 i odchylenie standardowe równe 15. Wyniki zostały skorygowane o wiek ciążowy, ponieważ nawet w tym wieku nieskorygowane wyniki zmieniłyby wydajność o 12,5 do 15,0 procent. Jeśli dziecko nie było w stanie ukończyć oceny Bayleya (na przykład z powodu złego widzenia), pediatra oszacował poziom rozwoju dziecka jako poważnie lub umiarkowanie upośledzony (co odpowiada wynikom Bayley poniżej 55 lub 55 do 69), lub jako nie osłabiony . Panel rozwojowy
Dziesięciu doświadczonych pediatrów rozwojowych zostało zwerbowanych do wykonania ocen. Wszyscy uczęszczali na kurs, w którym zostali przeszkoleni we wszystkich aspektach ocen. Psycholog dostarczył instrukcje dotyczące stosowania skali Bayleya. Po zakończeniu kursu wszyscy pediatrzy zgłosili nagrania wideo z ocenami Bayleya, które zostały ocenione niezależnie. Wszyscy pediatrzy osiągnęli z psychologiem uprzednio ustalony poziom zgody na więcej niż 80 procent na poszczególne przedmioty w skali Bayley, zanim rozpoczęto badania. Kolejne taśmy zostały losowo przesłane podczas badania, a ocena została ponownie sprawdzona. Ogólne porozumienie osiągnięto na 91 procentach pozycji składających się na Indeks Rozwoju Psychicznego i 88 procent pozycji Wskaźnika Rozwoju Psychomotorycznego. Jeden pediatra opuścił w trakcie badania i został zastąpiony przez innego, który osiągnął podobny poziom porozumienia w sprawie oceny Bayley. Pediatrycy rozwojowi nie byli świadomi przebiegu noworodków ocenianych przez siebie dzieci.
Klasyfikacja niepełnosprawności
Tabela 2. Tabela 2. Funkcja neurologiczna po 30 miesiącach w 283 dzieciach Urodzone w 22 do 25 tygodni ciąży. Niepełnosprawność została sklasyfikowana zgodnie z wcześniej opublikowanym schematem.11 Ciężka niepełnosprawność została zdefiniowana jako taka, która mogła sprawić, że dziecko potrzebuje pomocy fizycznej, aby wykonywać codzienne czynności. Niepełnosprawności, które nie mieszczą się w tej kategorii, były określane po prostu jako inne rodzaje niepełnosprawności . Kryteria poważnych i innych rodzajów niepełnosprawności w każdej dziedzinie neurologicznej przedstawiono w tabeli 2. Mózgowe porażenie dziecięce sklasyfikowano retrospektywnie zgodnie z opisem funkcji dla każdej kończyny12. dzieci z nieprawidłowymi wynikami w badaniu neurologicznym.10 Kategorie to diplegia, w której funkcja kończyn górnych była lepsza niż funkcja kończyn dolnych, pomimo asymetrii; hemiplegia, w której funkcja kończyny dolnej była lepsza niż funkcja kończyny górnej, zwykle z asymetrią; quadriplegia, w której wszystkie cztery kończyny wydawały się równie dotknięte; i inne, niespastyczne typy porażenia mózgowego, takie jak hipotonia i dyskineza
[patrz też: badania ginekologiczne rodzaje, ginekolog mosina, oddychanie tkankowe ]
[podobne: asumin skład, nitki grzybni w moczu, kolka nerkowa przyczyny ]